ایربگ هیچ کدام از خودروهای تصادف زنجیرهای خوزستان باز نشده بود
به گزارش پایگاه خبری بهار اهواز، سردار سید کمال هادیانفر در ششمین مرحله از رزمایش توان و تحرک عملیاتی پلیس راهور گفت: امروز نه تنها در کشور ما بلکه در تمام جوامع همه به نوعی کاربر ترافیک هستند؛ ۳۷ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون راننده در کشور داریم.
وی گفت: ۳۲ درصد از فوتیهای تصادفات سرنشینان وسایل و ۲۵ درصد رانندگان هستند، همچنین موتورسیکلت سواران ۲۴ درصد و عابرین پیاده سهم ۱۹ درصدی دارند.
هادیانفر بیان کرد: پلیس ناظم و ناظر ترافیک است، ما قوه قهریه نظام هستیم و طبق اختیاراتی که داریم نسبت به برخورد با متخلفان برخورد خواهیم کرد.
رئیس پلیس راهور گفت: سومین عامل مرگ و میر تصادفات است، کرونا در روزهای پایانی است اما تصادفات همواره بوده و هست.
وی ادامه داد: در بعضی از روزها تا ۶۰ نفر فوتی در تصادفات داریم و بین ۲۰ تا ۲۵ نفر مجروح داریم؛ علیرغم اینکه در سال ۹۸ کاهش چشمگیر فوتیهای تصادفات را داشتیم اما امسال با رشد ۱۲ درصدی ترددها ۱۱ هزار و ۱۴۷ نفر جان باخته و ۲۶۱ هزار نفر مجروح و معلول داشتهایم و تعداد جان باختگان متأسفانه رشد داشته است.
هادیانفر گفت: ما در ۶ دوره ناوگان را بازسازی و نوسازی کردهایم. همچنین به ازای هر جان باخته در تصادفات ۵.۴ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد میشود.
رئیس پلیس راهور گفت: عدم توجه به جلو سهم ۳۲ درصدی در تصادفات را دارد که مهمترین عامل تصادفات است، اگر دید محدود بود راننده باید در یک حریم امن توقف کند تا دیدش کامل شود، وقتی با سرعت ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر وارد مه میشوند نتیجه آن تصادف میشود.
وی خاطرنشان کرد: در تصادف زنجیرهای بهبهان هیچکدام از ایربگهای خودروها باز نشده بود، چرا خودروسازان ارابه مرگ تولید میکنند؟ اینکه همیشه بگوییم راننده مقصر است قبول اما نقش سازمانهای دیگر چه میشود؟
به گفته هادیانفر ناوگان عمومی ۲ هزار و ۱۰۰ کشته داده است که بیشترین کشتهها مربوط به کامیونها، تریلیها و اتوبوسها است. چرا باید کامیونها از جادههای فرعی تردد کنند و به دور از چشم پلیس باشند و در نهایت شاهد حادثه دلخراش سنندج باشیم.
هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید